novi tkani materijal / new woven fabric


Prošlotjedne muke sa novim tkanjem su završene. 
Sve je počelo unatrag tri tjedna kad sam u malom vunenom dućanu na jedvite jade pronašla nešto što mi se svidjelo za odraditi još jedan zanimljivi komad tkanog materijala. Uvijek me rastuži vidjeti koliko se kod nas uvozi kojekakvih akrilnih vlakana, dosta toga je tužnih boja, slabe kvalitete, ali "je jeftino pa se proda", kako mi je to lijepo teta u dućanu objasnila. Moje je prvo pitanje bilo da li ima nešto što je vuna-vuna, kao puno posto čiste vune, ali to tamo nema. Imala je neke tri bože sačuvaj boje makedonske vune i kaže da se to više ne kupuje jer se ljudi boje da će se skupiti nakon pranja. Naravno, o pikanju ni riječi ovaj puta ;-)  
No dobro, tu sam ja odlučila kupiti 4 štrenice zanimljivog vlakna, neke mješavine ali mi se dopala kombinacija boja i uzorka. Ovaj puta uvoz iz - Turske. Te su štrenice bile planirane dijelom za osnovu, dijelom za potku. Na žalost, u istom dućanu nisam pronašla ništa obično i smeđe ili tamno crveno što bi se pripasalo, pa sam morala pričekati da se vratim mom velikom tkalačkom stanu, i iskoristiti 100% alpaku u crvenoj i smeđoj boji, i nekoliko štrenica ručno predene alpake koja se od svekolikog napora tkanja počela cufati pri tkanju i raditi probleme. Pri trećem metru je nastao mali kaos, ali sam ja svejedno nastavila dalje, i otkala puna četiri metra materijala. Bilo je još nekih 30-40cm, ali više nisam imala snage boriti se sa puknutim i ocufanim nitima u osnovi.
E.... jutros sam ga već stavila u mašinu na hladno pranje, pa živi bili pa vidjeli šta će izaći van iz mašine. Doduše samo hladno pranje, ali svejedno. Nadam se da moje slijedeće javljanje neće biti na temu skupljanja vunenog pranja. Vidjeti ćemo....... 

My last week's troubles with the woven piece are finished. Everything started some three weeks ago when I visited a little wool shop in Croatia and with lots of trouble found something that I liked and was suiting my idea for the next project. It is sad to see how much of acrylic fibers are imported in the country. I know that a lot depends on the shop owners, but am sure that buyers would be happy to see something different from time to time. To cut the long story short, I managed to find something I liked, but could not get the matching material for the warp and weft, so I waited to return to my 8-shaft loom where I had some good old 100% alpaca in red and brown as well as some hand-spun alpaca. Warping was an experience in itself, as there has been such a mixture of materials that it was a bit difficult to put it all in place. Three meters into the weaving, I had a mess on the loom, but have managed to weave the full four meters of fabric. 
Earlier this morning, I have already put the whole thing into the washing machine on a cold wash, and I hope that my next post will not talk of disaster. Let's wait and see...... 

Comments

Roman Tales said…
Oh tuge i jada ... zar je još uvijek tako???? Prije 2 godine u Rijeci sam ostala razočarana i sad opet moram čitati da se ništa na bolje ne kreće.
Platno dobro izgleda, ali kao što veliš, pričekat ćemo da izađe iz perilice.

Popular posts